joi, 22 octombrie 2009

Biden despre militarii romani din Afganistan: “Soldatii dumneavoastra sunt razboinici”

Vicepresedintele american Joe Biden a tinut sa laude pret de cateva minute profesionalismul trupelor romane care lupta sub mandat NATO in Afganistan. “Trebuie sa fiti mandrii de soldatii dumneavoastra. Soldatii dumneavoastra sunt razboinici!”, a apreciat oficialul american. Romania serveste cu circa 1.100 de soldati efectivele NATO din Afganistan iar calitatea efortului depus de acestia acolo este foarte apreciat de catre armatele prezente pe acest front. E intr-adevar un motiv de mandrie pentru Romania ca cea mai mare putere militara sa iti recunoasca meritele. Este adevarat ca Joe Biden este un diplomat iscusit care se pricepe la vorbe, dar faptul ca a staruit cel mai mult, pret de cateva minute, pe aceasta problema, arata ca SUA intr-adevar apreciaza prestatia romanilor in Afganistan. Bineinteles, Basescu a simtit momentul prielnic si a plusat cu faptul ca militarii romani sunt singurii care au sub comanda soldati americani. Este bine cunoscut faptul ca SUA nu permite nimanui sa ii comande trupele, ceea ce intareste si mai tare ideea ca Biden a aruncat doar cuvinte frumoase gazdelor sale. Eu am experimentat personal si am vazut ce pot face baietii de la Batalionul 811 Infanterie “Dragonii Transilvani” Dej, din Brigada 81 Mecanizata Bistrita, condusi de colonelul Tudorel Dragonici (practic de aici le vine si denumirea – nota mea), si am vazut cum numai, la un simplu exercitiu demonstrativ, fiecare soldat era concentrat de parca era pe campul de lupta. I-am intrebat atunci daca sunt de acord cu ce face Romania in Irak si Afganistan. Toti mi-au raspuns ca este o datorie si ca s-ar intoarce bucurosi in orice moment pe front pentru ca asta le este meseria si o iubesc. Din pacate, interesele Romaniei nu pot fi promovate numai de la umbra biroului unui politician si este nevoie de oameni in prima linie. Daca ei, care stau in prima linie, inteleg acest lucru si fac aceste sacrificii, eu sunt cel care nu ii intelege pe cei care nu inteleg “ce cauta Romania in Afganistan”. Le-am promis, in calitate de jurnalist, ca ii voi sustine permanent pentru ca ei sa isi poata face treaba cat mai bine si voi scrie intotdeauna pentru a pune presiune pe clasa politica in a-i ajuta sa primeasca echipament militar corespunzator (nu toate blindatele de tip Pirahna cu defecte tehnice si fregate scoase la pensie inca de la cumparare) si bineinteles, banii pe care ii merita cu prisosinta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Dofollow Banner