luni, 13 iulie 2009

De ce imi place Boiko Borisov

Pai in toamna trecuta l-am intalnit personal pe actualul premierul bulgar, Boiko Borisov. Pe atunci nu era decat primarul Sofiei, dar din cate intelesesem eu, era omul la care fostul premier Serghei Stanisev cerea audienta pentru a se consulta pe diferite probleme de interes national, deci un om cu ceva influenta in tara vecina de la sud de Dunare. Fost luptator, ministru de Interne si bodyguard la Bagdad, Borisov arata mai mult a killer decat a politician. Intamplarea a facut, dupa cum ziceam, sa ne intalnim in toamna lui 2008 la Roma la un seminar international pe probleme energetice. Intr-o anumita conjunctura mi s-a spus ca trebuie sa ii traduc discursul. Pai bine, ok, i-l traduc acu' ce o sa fac. Si asa am luat eu microfonul si am inceput sa ii traduc in limba romana vreo cateva foi. Din cate imi amintesc era un discurs coerent care explica necesitatea diversificarii surselor de energie de care are nevoie Bulgaria. Se pare ca omul se tinea de cuvant si asta urmarea. Aseara, in timp ce imi faceam revista presei, vad in Adevarul un articol interesant in care se povestea cum, dupa ce a castigat alegerile legislative din 5 iulie, a ordonat ca discutiile pentru South Stream sa fie suspendate, pana la investirea sa oficiala in functie. Ba mai mult, la inceputul saptamanii trecute, Borisov a declarat ca partidul sau, GERB (centru-dreapta), sustine Nabucco. Borisov mai vrea si inghetarea negocierilor pentru noi contracte de furnizare de gaz cu Gazprom. O fi venit vremea in care calul troian rusesc denumit Bulgaria, calarit de Stanisev si strunit de la Moscova sa fie lasat in grajd? Nu stim inca, da' un lucru e clar, Borisov e pe cai mari ... si se pare ca de data asta sunt din rasa europeana!

Vezi si: http://www.adevarul.ro/articole/noul-premier-bulgar-suspenda-south-stream.html

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Dofollow Banner