Imaginea Romaniei reprezentata sub forma unui “spooky-house” patronat de un vampir ce te duce cu gandul la Dracula. Ceva “light”, probabil o marca romaneasca inregistrata. Totul pare o gluma draguta facuta deun artist roman pe numeMatei Tiron. Toate bune si frumoase pana aici, numai ca, CV-ul acestuia cuprinde expozitii la care acesta nu ar fi participat, conform ziarului Cotidianul. Mesajul acestui proiect dezvaluie o Romanie din lumea a treia in care artistul roman este nevoit sa faca naveta la expozitiile din strainatate cu “diligenta” si in care cultura este un domeniu de interes “periferic”. Desenul artistului Matei Tiron, precum si textul de prezentare, pot fi “admirate” in cadrul expozitiei organizate de Cehia la Bruxelles cu prilejul preluarii presedintiei rotative a UE. Reprezentarile grafice ar trebui sa reprezinte cliseele cu care sunt asociate statele membre ale UE. DacaRomania a scapat oarecum mai ieftin din aceasta mascarada cu iz artistic, nu de acelasi lucru sau bucurat alte tari. Franta e "in greva", Marea Britanie este stearsa de pe harta UE iar Olanda este sub ape din care ies doar minaretele unor moschei. Cel mai rau o duc vecinii nostri de la sud de Dunare, bulgarii, a caror tara nu reprezinta decat o latrina turceasca. Nu stim daca si artistii romani promovati de ICR, care se intrebuinteaza cu promovarea imaginii Romaniei in strainatate, au oferit o mana de ajutor… poate un ponei cu inscriptii naziste sau macar niste organe genitale pe harta Romaniei, toate platite bineinteles din portofelul romanului de rand al carui ochi profan nu stie a distinge aceste “motive artistice”. Alioo, tovarasu’ Patapievici … aa, ma scuzati ca v-am intrerupt sedinta de dat cu creme alaturi de Teflonila Liiceanovici !! Continuati, continuati !!
Mesajul artistic a lui Dracula:
„Bine ati venit in Tara lui Dracula. Suntem o periferie interminabila, un loc de unde artistii merg la expozitiile europene cu diligenta. Suntem o tara prea saraca pentru a-si sustine propria cultura si prea bogata pentru a beneficia de ajutorul pe care tarile dezvoltate il acorda statelor in curs de dezvoltare. Suntem adeptii proiectelor cu buget zero, maestrii vanzarilor, ai publicitatii false si ai improvizatiei. Doar in ultimii ani am realizat ca daca ne marketam cu acest status avem o sansa de salvare, o calitate care ne face macar putin interesanti pentru ceilalti“.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu