vineri, 30 ianuarie 2009

"Afacerea Ciorogarla": Opozantul contractului pentru achizitionarea avioanelor F-16, Constantin Croitoru, a fost “eliminat”

Unul dintre capii Armatei romane a cazut in urma acestei "facaturi", denumita mai nou "Afacerea Ciorogarla". Ministrul Apararii, Mihai Stanisoara, a anuntat azi, destituirea sefului Statului Major al Fortelor Aeriene Constantin Croitoru si a sefului Directiei de Contrainformatii din cadrul SMG, in urma furtului de armament de la unitatea militara din Ciorogarla. Stanisoara a facut publica o lista cu mai multi ofiteri si subofiteri demisi in urma acestui scandal. Aceasta miscare vine pe fondul incercarilor repetate de indepartare a mai multor cadre din Armata. Pe fondul destituirii lui Stanisoara au aparut speculatii privind motivul destituirii lui Constatin Croituru potrivit carora acesta ar fi fost un opozant al contractului de cumparare a avioanelor F-16 de la firma americana Lockheed Martin in valoare de circa patru miliarde de euro.

Intr-un interviu acordat pentru ziarul ZIUA de la inceputul lunii, “fostul” sef al Statului Major al Fortelor Aeriene, Constantin Croitoru, a facut o comparatie intre avioanele F-16 si Grippen, favorite in cursa pentru inzestrarea Armatei romane cu noi aparate de zbor. Redau o bucata importanta al acest interviu:

“Polonezilor le-au trebuit aproape patru ani sa operationalizeze avioanele F-16, sa se instruiasca si sa le aduca la un nivel operational multumitor. De asemenea, dupa trei ani, colegii unguri, care au luat avioane Gripen, se apropie de un stadiu de operationalizare. Avand in vedere aceste considerente, noi suntem in foarte mare intarziere. Trebuie sa intelegem un lucru: nu este suficient si nici simplu sa dai banii si sa aduci maine avionul in baza aeriana. Nu il poti folosi. Pentru ca, de maine, trebuie sa incepi pregatirea operationala a personalului care il va exploata. Ca sa pregatesti acest moment, trebuie sa-l anticipezi cu minimum doi-trei ani. Este necesara demararea unor operatiuni de amenajare a bazelor si pregatirea mentenantei specifice. Urmeaza pregatirea personalului tehnic si navigant”.

link catre interviul complet: http://www.ziua.ro/display.php?data=2009-01-06&id=247511

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Dofollow Banner