marți, 2 februarie 2010

F-35-urile au intarzieri mari la fabricare. Romania viseaza la ele. CSAT doarme!

O stire foarte interesanta mi-a atras atentia de dimineata. Zic interesanta deoarece ar putea avea implicatii si pentru Romania. Luni, secretarul de stat american Robert Gates s-a enervat la maxim si a demis un general de aviatie, dupa care a inghetat contractul cu compania Lockheed Martin, cea care urmeaza, printre altele, sa vanda avioane F-16 catre Romania si mai tarziu sa ne inscrie pe lista pentru ultra-performantele avioane de vanatoare F-35. Gates a blocat astfel o suma de 614 milioane de dolari destinata Lockheed Martin din cauza unor “probleme si intarzieri”. "Performantele si evolutia F35 in ultimii doi ani nu a fost ce ar fi trebuit sa fie", a tunat Gates, citat de AFP, intr-o conferinta de presa organizata pentru a prezenta noul buget al Departamentului Apararii. "Criteriile de performanta nu au fost indeplinite", a subliniat el. Reamintesc ca F35 este un avion construit de Lockheed Martin pentru a inlocui aparatele F16. Avionul F35 reprezinta cel mai costisitor program de armament pentru bugetul Apararii al SUA, care totalizeaza 708 miliarde de dolari, iar furnizorii au esuat de mai multe ori sa respecte calendarul si bugetele stabilite. Gates a avertizat si ca ii va recomanda presedintelui Barack Obama sa isi exercite dreptul de veto fata de orice tentativa a Congresului de a finanta cautarea unui alt motor pentru F35, precum si noi avioane de transport militar C17. In concluzie, F-35-ul are probleme la el acasa si nu respecta termenele de construire estimate initial. Parca imi trec prin faza probleme cu care se confrunta constanta industria de armament ruseasca care nu isi onoreaza la timp comenzile (vezi recenteul incident cu India). Asa ca, probabil CSAT-ul ar trebui sa se autosesizeze in aceasta chestiune si sa evalueze de doua ori mai atent acest contract controversat si sa se gandeasca mai putin la comisionul, ca sa nu ii zic spaga transpartinica, care se pregateste pentru cel mai mare contract de armament din istoria Armatei romane. Sper ca acest contract sa nu devina o noua “afacere Skoda”, sau un fel de “Rosia Montana pentru militari”, ca tot e la moda subiectul cu spiterii otravurilor oferite de Rosia Montana Gold Corporation, chipurile in beneficiu statului roman.

5 comentarii:

  1. cand s-a aprobat cumpararea avioanelor f-16? de f-35 nu mai intreb! :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu s-a aprobat inca niciun fel de cumparare a avionul F-16 de catre statul roman. Ideea este ca propunerea de contract a americanilor este sa cumparam acum F-16 pentru ca atunci cand va fi scos pe piata F-35-ul (undeva dupa 2015), Romania sa poate avea acces la aceasta tehnologie. Cam asa stau lucrurile intr-o explicatie simplista!

    RăspundețiȘtergere
  3. ar fi o uriasa prostie sa luam vechiturile F-16 acum si apoi sa trebuiasca sa mai luam si alte avioane in 10 ani. s-a facut vreun studiu ca sa vedem daca f-35 sunt fezabile - ca si costuri de achizitie si operare - pentru Romania?

    chiar nu mai avem demnitate nationala deloc, ajungem ca ultimele colonii din Africa, groapa de gunoi pentru altii, cand noi am fost ce am fost in aviatia mondiala?

    Coanda sau Vlaicu s-ar rasuci in mormant daca s-ar lua avioane F-16 vechi de 30 de ani. doamne fereste!

    RăspundețiȘtergere
  4. sa fim seriosi.............f 35 la noi.....

    RăspundețiȘtergere
  5. Uite ca s-a intamplat...Le-am luat(F16, second). Dupa cate stiu eu, vor urma alte 24 de F-16, de data asta noi, ultramoderne, si daca "avem noroc si bani", la iesirea din uz a primelor F-35JSF. Asta-i intradevar avion de lupta, care impune respect Daca ar fi asa, vom fi singurul stat(pana la aceasta ora), ex-comunist, care-l vom avea. Asta v-a da de gandit multora. Mi-e sila de toti "specialistii" sau "specialistele" in aviatie de la tv. Ciudat cum , brusc, toti se pricep la contracte, negocieri, armata, etc. Nu sunt adeptul second-ului, dar alta posibilitate de-a ajunge la F-35, nu cred ca aveam.

    RăspundețiȘtergere

 
Dofollow Banner