marți, 18 august 2009

Un atac mediatic într-un week-end de august. Rosca vs. Rosca

Iurie Rosca, controversatul om politic de la Chisinau, raspunde editorialul semnat de jurnalistul Sorin Rosca Stanescu si publicat la finalul saptamanii trecute. Reactia nu s-a lasat prea mult asteptata din partea lui Iurie Rosca iar agentia Flux a publicat marti o replica la fel de acida. Voi reda in continuare o bucata a materialului:

Atunci când am primit propunerea din partea ziaristului Victor Roncea de la ziarul bucureştean „Ziua” să acord un interviu care să desfăşoare recentele declaraţii ale Preşedintelui Traian Băsescu despre contribuţia domniei sale la alegerea Preşedintelui Vladimir Voronin în 2005, am făcut-o fără mare tragere de inimă. Şi asta pentru că mi-am dat seama că detaliile pe care le voi furniza i-ar putea incomoda pe unii, prin urmare apariţia unui astfel de interviu ar fi fost problematică. Anume aşa s-a şi întâmplat.

După o săptămână de amânări, de frământări nevăzute pro şi contra publicării interviului meu, acesta a fost publicat în sfârşit sâmbăta trecută. Însă varianta apărută este una ciopârţită, cenzurată şi deformată. Întrebările la care am răspuns au fost altele, răspunsurile plasate în pagină au fost uneori amputate, alteori „cizelate” după bunul plac al cenzorului. Însuşi titlul interviului a fost schimbat. Cel pe care l-am convenit cu ziaristul Victor Roncea era „Iurie Roşca: „Băsescu m-a sunat şi m-a îndemnat să intru la guvernare împreună cu Voronin”. Iar cel măsluit de bossul de presă de la Bucureşti s-a voit să pice peste imaginea mea ca o lespede de mormânt: „Băsescu l-a terminat politic pe Roşca”.

Însă culmea acestui trucaj de presă l-a reprezentat editorialul, semnat de Sorin Roşca Stănescu, care apare în aceeaşi ediţie. Acest text vulgar, agresiv, calomnios şi nedrept se vrea un fel de replică la interviul meu. Cunoscutul om de presă de la Bucureşti, din motive pe care noi le bănuim, iar el nu are voie să le spună, comite un atac la persoană, încălcând toate regulile scrise şi nescrise ale jurnalismului. Să fim de acord că a publica un soi de replică în acelaşi număr de ziar e o chestiune cel puţin stranie. Însuşi titlul, care reia porecla din denumirea filmuleţului de tristă faimă lansat în alegerile din 2001, „Opriţi-l pe Iuda!”, arată esenţa şi scopul materialului: o lovitură de imagine în vederea compromiterii mele.

continuarea la: http://www.flux.md/articole/7423/

interesant ce zice si Victor la: http://victor-roncea.blogspot.com/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

 
Dofollow Banner